Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου 2013

Για τον Μάλαμα...

Έχει πολύ ενδιαφέρον να παρακολουθήσουμε την καταγγελία της Γραμματέως της Ένωσης Γονέων Πετρούπολης, Ρούλας Τζιωρτζιώτη-Αλατζάκη για την συμπεριφορά του τραγουδιστη Μάλαμα κατά την συναυλία του στο Θέατρο Πέτρας καθώς και την άποψη ενός υποστηρικτή του στο ogdoo.gr, μουσικού περιοδικού (μόνο ιντερνετικού πλέον γιατί η έντυπη έκδοση έκλεισε) του κ. Κ. Μπαλαχούτη
Το ξεφτιλίκι του Μάλαμα,
της Ρούλας Τζιωρτζιώτη Αλατζάκη
Πηγή: www.alfavita.gr
ΑΠΑΓΟΡΕΨΕ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ-ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΟΝΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΤΟΥ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΠΕΤΡΑΣ
Μεγάλη απογοήτευση εχτές το βράδυ (Σάββατο 7-9-2013) στο θέατρο Πέτρας. Ως φαν του Μάλαμα έχουμε βγάλει εισητήρια μια μεγάλη παρέα να τον απολαύσουμε στο θέατρο της πόλης μας. Συμμετέχοντας στην Ένωση Γονέων Πετρούπολης, μαζί με εκπαιδευτικούς της Β/θμιας και Α/θμιας εκπαίδευσης έχουμε αποφασίσει να κάνουμε παρέμβαση-διαμαρτυρία στη συναυλία.
Το ίδιο άλλωστε κάναμε και το περασμένο Σάββατο, στον ίδιο χώρο, στη συναυλία-αφιέρωμα στο Θεοδωράκη "Ποιος τη ζωή μου". Τι κάναμε; Πριν την είσοδο και 1 ώρα πριν τη συναυλία κρατούσαμε ένα πανώ που έλεγε "Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΔΕΝ ΒΟΛΕΥΕΤΑΙ ΜΕ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΟΥΡΑΝΟ - ΚΑΝΕΝΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΔΕΝ ΠΕΡΙΣΣΕΥΕΙ - Γ' ΕΛΜΕ - ΕΝΩΣΕΙΣ ΓΟΝΕΩΝ - Δ. ΓΛΗΝΟΣ" μοιράζαμε κείμενο ενημερωτικό με τις εξελίξεις στο χώρο της παιδείας και πριν αρχίσει η συναυλία ανεβήκαμε με το πανώ στη σκηνή και ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ της περιοχής μας είπε δυο λόγια για την ισοπέδωση του δημόσιου σχολείου και προέτρεψε τον κόσμο να αντιδράσουμε όλοι μαζί για την ανατροπή της παρούσας κατάστασης. Όλο αυτό είχε διάρκεια περίπου 3 λεπτά.
Το ίδιο θελήσαμε να κάνουμε και στη συναυλία του Μάλαμα. Πριν την έναρξη της συναυλίας ζητήσαμε από την υπεύθυνη παραγωγής να μας επιτρέψει αυτή την παρέμβαση. Μας απάντησε πως αυτό δεν επιτρέπεται, δεν το έχει επιτρέψει ο Μάλαμας σε κανέναν φορέα, σε καμμία προηγούμενη συναυλία του, οπότε ούτε και σ' εμάς.
Ζητήσαμε να το ξανασκεφτεί λόγω της κρισιμότητας των ημερών, ενώ απευθυνθήκαμε και στο Δήμαρχο Πετρούπολης και τον αντιδήμαρχο Παιδείας να παρέμβουν και να αιτηθούν κι εκείνοι να μας επιτραπεί η είσοδος, αλλά πήραν την ίδια απάντηση μ' εμάς.
Τότε, παρόλο που δεν είμασταν πολλοί, αποφασίσαμε να μπούμε στο χώρο της συναυλίας παρά την απαγόρευση. Στην είσοδο όμως, παρεμβαίνουν οι "μπράβοι" του κ. Μάλαμα και μας εμποδίζουν να μπούμε μέσα με το πανώ. Αρχίζουν οι φωνές "Αφήστε μας να μπούμε, Είναι δικαίωμά μας, Έχουμε ελευθερία λόγου, Τα πάντα καταρρέουν, 1 πανώ θα ανοίξουμε, δυο λόγια θα πούμε" εκείνοι μας έσπρωχναν, δεν μας άφηναν, προσπάθησαν να πάρουν το πανώ, οι τελευταίοι θεατές που έμπαιναν στο συναυλιακό χώρο αντέδρασαν και μας υποστήριξαν λέγοντας ότι είναι άδικο να μην αφήνουν μια 3λεπτη παρέμβαση στις δύσκολες εποχές που ζούμε, πέσανε και κάτι μπουνιές, και στην αναμπουμπούλα, δύο μέλη της πρωτοβουλίας πήραν το πανώ και τρέχοντας μπήκαμε στο θέατρο (εννοείται με τα εισιτήριά τους ανά χείρας μιας και οι "τζαμπατζήδες" στις εποχές μας δολοφονούνται!).
Κι ενώ η υπόλοιπη παρέα μας περίμενε στο κέντρο του θεάτρου στο δεύτερο διάζωμα, καθήσαμε μαζί τους, ανοίξαμε το πανώ και μεταξύ των τραγουδιών που άναβαν τα φώτα το σηκώναμε να το βλέπει ο κόσμος. Και το είδε ο κόσμος και μας ενθάρρυνε ο κόσμος.
Ο Μάλαμας δεν είπε τίποτε. Δεν έκανε κανένα σχόλιο. Δεν μας εξήγησε γιατί δεν μας επέτρεψε την παρέμβαση-διαμαρτυρία. ΑΙΣΧΟΣ!!!!! Κι όχι μόνο δεν έκανε σχόλια αλλά ξεκινώντας τη συναυλία είπε στον κόσμο ότι "απ' ότι λένε ΚΑΠΟΙΟΙ!!!! η κατάσταση που ζούμε είναι απάνθρωπη!!!!!!!". Προφανώς ο ίδιος δεν τη βιώνει. Τι λες "πουλάκι μου"; Εσύ ζεις σε άλλο πλανήτη και το μόνο που ακούς είναι τιτιβίσματα; Δεν βλέπεις τι γίνεται γύρω σου;
Δεν σας κρύβω ότι απογοητεύτηκα πάρα πολύ γιατί τον ακούω χρόνια και μου αρέσουν πολύ τα τραγούδια του, αλλά μετά από αυτό ένιωσα ένα βάρος και μια εμετική διάθεση. Στενοχωριέμαι αλλά του βάζω ένα μεγάλο Χ γιατί οι καιροί είναι χαλεποί κι άτομα που γυρίζουν την πλάτη στον αγώνα για την αξιοπρέπεια για την ίδια τη ζωή θα πρέπει να μας αφήνουν εντελώς αδιάφορους! Ακόμη περισσότερο όταν πρόκειται για καλλιτέχνες που θα έπρεπε να υψώσουν τη φωνή τους, πρώτοι αυτοί, για να υπερασπίσουν τον απλό κόσμο. Εγώ δεν θέλω να πιστέψω σε μια τέχνη που την εκπροσωπούν μια Δημουλά, μια Διβάνη κι ένας Μάλαμας.
Θεωρώ πως όλα όσα αναφέρω παραπάνω πρέπει να γίνουν γνωστά στον κόσμο και προτείνω σε όποιον συμφωνεί μαζί μου να το αναρτήσει στον τοίχο του για να ενημερωθούν όσο το δυνατόν περισσότεροι.
Ρούλα Τζιωρτζιώτη-Αλατζάκη Γραμματέας Ένωσης Γονέων Πετρούπολης

Ποιος πληρώνει το «μάλαμα»;

Υπογράφει: Κώστας Μπαλαχούτης
Πηγή: www.ogdoo.gr
Ζούμε σε μια κρίσιμη εποχή, κομβική για τα «μελλούμενα» όπου το τραγούδι και οι εκπρόσωποί του, ειδικά όσοι έχουν αληθινά αντισυμβατική οπτική, δε μπορεί να… μείνει εκτός. Το πώς, όμως, είναι μια συζήτηση που χωράει πολλή κουβέντα και «μπάζει» πολλά νερά κι απόνερα. Μια συναυλία αποτελεί καλλιτεχνικό γεγονός απ’ την οποία «ζουν», ενώ ρισκάρουν, οι συντελεστές της. Αν πάει καλά, θα πληρωθούν ο χώρος (το ενοίκιο, η καθαριότητά, το ρεύμα του), η διαφήμιση, η εφορία, η ΑΕΠΙ, τα σκηνικά, ο φωτισμός, ο ήχος και οι τεχνικοί τους, οι μουσικοί, οι ερμηνευτές και οι «βοηθοί» τους – όλοι με το ΙΚΑ τους. Για να στηθεί αυτή η «παραγωγή», η εταιρεία παραγωγής απασχολεί αρκετά άτομα ενώ πρέπει να έχει προνοήσει καιρό πριν να «κλείσει» την εκδήλωση και να ρυθμίσει τις λεπτομέρειες της, προβλέψιμες και «απρόβλεπτες» -πιστέψτε με οι τελευταίες πάντα προκύπτουν. Γι αυτό και οι «άνθρωποι» της παραγωγής, που συχνά «συντροφεύονται» από «ανθρώπους» του καλλιτέχνη -για ευνόητους λόγους- πριν, κατά τη διάρκεια αλλά και αμέσως μετά τη συναυλία του καλλιτέχνη βρίσκονται σε μια έντονη ένταση. Το «κέρδος» δεν έρχεται εύκολα. Η δε «χασούρα» μπορεί να σε ρίξει πολύ χαμηλά, ίσαμε τα «κάτεργα». Δεν είναι τυχαίο ότι αρκετοί γνωστοί στην πιάτσα διοργανωτές κατέληξαν «φαλιρισμένοι».
Δεν είναι λοιπόν εύκολο να διαχειριστείς με ηρεμία και νηφαλιότητα «εξτρά» καταστάσεις όσο καίριες και «ανθρώπινες» κι αν είναι. Κατανοώ απόλυτα τους εκπαιδευτικούς, τα αιτήματά τους, τον υψίστου σημασίας ρόλο που παίζουν στην διάπλαση και καλλιέργεια των παιδιών μας, στο αύριο της κοινωνίας μας, την ώρα που το κράτος κατά την «κρίση» του τους συμπεριφέρεται αντί για «πρώτους» σαν «τελευταίους».
Η υποκειμενική μου άποψη, σαν γνώστης όμως των συναυλιακών δρώμενων, είναι ότι θα έπρεπε λίγες ημέρες νωρίτερα να είχαν απευθυνθεί στην παραγωγή και τον καλλιτέχνη ώστε αν συναινούσαν να «περνούσε» και μάλιστα με ισχυρό αντίκτυπο η διαμαρτυρία τους μέσα από τη συναυλία και με την «παραδοχή» ακόμη και όσων -ελπίζω λίγων- δεν επιθυμούν να μπλέκουν τη μουσική απόλαυσή τους με άλλα -παρά τη «ζωτικότητά» τους- «ζητήματα». Κάτι αντίστοιχο είχαν επιτύχει την προηγούμενη χρονιά άλλοι «πυρήνες» στην εκδήλωση του Θανάση Παπακωνσταντίνου στην Τεχνόπολις. Αν αντιμετώπιζαν αδιαφορία, «απάθεια» και «άρνηση» θα κατανοούσα τις αντιδράσεις κατά του καλλιτέχνη και του γραφείου του.
Τώρα όμως αν και επί της ουσίας «είμαι μαζί τους», όσον αφορά τη συγκεκριμένη «στιγμή», τουλάχιστον απ’ όσο μπορώ ενημερωθώ για τα «δεδομένα» της, δηλώνω «χώρια τους».

1 σχόλιο:

  1. Εκνευρίζομαι όταν μου ζητούν την άδεια για κάτι και, αν δεν τη δώσω, επιμένουν μέχρι να υποχωρήσω στα όποια αιτήματα. Αυτό μου το κάνουν τα παιδιά μου, οι μαθητές μου στο σχολείο και πλήθος άλλων στον κοινωνικό μου χώρο. Ζητήθηκε άδεια από τον Μάλαμα, δεν την έδωσε για όποιον προσωπικό ή επαγγελματικό λόγο, η στάση του έπρεπε να γίνει σεβαστή και να τελειώσει εκεί το θέμα. Δεν νομίζω ότι οποιοσδήποτε από τους συναδέλφους θα επέτρεπε να διακόπτουν το μάθημά του για τρίλεπτες αγωνιστικές παρεμβάσεις οι οικοδόμοι, οι πολιτικοί μηχανικοί, οι δικηγόροι που μείναν χωρίς δουλειά και όποιος άλλος του οποίου καταπατούνται επαγγελματικά και ανθρώπινα δικαιώματα. (Όχι, δεν είμαι ανάμεσα σ' αυτούς που βρίσκονται σε διαθεσιμότητα. Ναι, τα ίδια θα υποστήριζα και αν ήμουν).

    ΑπάντησηΔιαγραφή